web 2.0

كواكبیان:در‌٢٢بهمن بلندگوها و تریبون‌ها،به عناصرافراطی سپرده نشود



یك عضو كمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت كه راهپیمایی 22 بهمن به عنوان مظهر همبستگی همه ایرانیان باید عاری از هرگونه شعارهای تفرقه‌افكنانه و ساختارشكن باشد.



مصطفی كواكبیان در گفتگو با ایسنا، 22 بهمن را یك عید ملی و مظهر وحدت عمومی و تبلور همبستگی همه ایرانیان توصیف كرد و گفت: علت این مسئله به همان 22 بهمن سال 57 برمی‌گردد چراكه در آن سال همه اقشار مردم بدون هیچ‌گونه تمایزی از جهت سطوح مختلف فرهنگی، قومیتی و نسلی، جنسیتی و جناح‌بندی‌های خاص سیاسی، یكپارچه، با وحدت كامل، دست در دست یكدیگر به مقابله با رژیم ستم شاهی و مزدوران قدرت‌های خارجی پرداختند.



وی با یادآوری این‌كه در آن سال همگان، آزادی ملت ایران و رهایی آنان از هرگونه وابستگی‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی را به اجانب فریاد كردند و با تكیه بر اسلام و ارزش‌های دینی و رهبری بی‌بدیل امام خمینی(ره) تحولی كم نظیر در دنیا آفریدند، ادامه داد: اگر گفته می‌شود امسال همه با هم و در كنار یكدیگر متحدانه در راهپیمایی 22 بهمن مشاركت كنند، به دلیل اهمیت تجدید همان خاطرات اوایل پیروزی انقلاب اسلامی است.


دبیركل حزب مردم‌سالاری با اعتقاد بر این‌كه بر این اساس در 22 بهمن امسال همه‌ی شعارها و فریادها باید متوجه همان آرمان‌های اولیه انقلاب و خواسته‌های تاریخی مردم ایران باشد، افزود: تاكید بر شعار استقلال -آزادی - جمهوری اسلامی، دقیقا به مفهوم تكیه بر همان آرمان‌های نخستین است. ما معتقدیم كه هرگز نباید در چنین مناسبت ملی شاهد شعارهای انحرافی و ساختارشكنانه باشیم، كما این‌كه نباید اجازه دهیم از سوی دیگر شعارهای اختلاف برانگیز و تفرقه‌افكنانه سر داده شود.


این نماینده فراكسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی افزود:‌ به عبارت دیگر افراطیون برخی از جریانات سیاسی و قانون شكنان و عوامل خودسر نباید اجازه پیدا كنند كه حلاوت و شیرینی این عید ملی، در ذائقه ملت تلخ شود؛ چراكه ما یقین داریم اگر راهپیمایی 22 بهمن با همان صلابت و شكوه و عظمت و اقتدار سال‌های قبل برگزار شود یك بار دیگر ملت ایران در انظار جهانیان و در افكار عمومی دنیا درخشش همیشگی خود را بروز خواهد داد، و ما در دستیابی به منافع ملی و حقوق بین‌المللی خودمان به مراتب با چالش‌های كمتری مواجه خواهیم بود.


كواكبیان با اظهار این مطلب كه البته شرط تحقق چنین فضایی به دست اندركاران برگزاری این راهپیمایی در سراسر كشور برمی‌گردد، عنوان كرد: در این راهپیمایی هرگز نباید بلندگوها و تریبون‌ها را به دست عناصر افراطی سپرده و سخنرانان این مراسم حق ندارند سخنی از تفرقه صفوف مردم و اختلاف میان اركان نظام و شخصیت‌های اصلی انقلاب و یاران همیشگی امام (ره) به زبان رانند.


این عضو كمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاكید به این‌كه قطعنامه این راهپیمایی باید مملو از نشاط و شادابی و وحدت و اتحاد و یكپارچگی باشد، افزود:‌ همان‌گونه كه اقدام عده‌ای عناصر قانون شكن در سر دادن شعارهای انحرافی محكوم است، ما اعتقاد داریم در قطعنامه باید بر آرمان‌های اولیه انقلاب و اجرای همه اصول قانون اساسی و محوریت ولایت فقیه تاكید شود.


كواكبیان با بیان این‌كه در این راهپیمایی باید بر حقوق ملت در همه زمینه‌ها و به خواست‌های مردم و مطالبات آنان در زمینه امور معیشتی و ساماندهی اقتصادی تاكید شود، افزود: باید روحیه ضداستكباری برگرفته از آرمان‌های حضرت امام(ره) در قطعنامه پایانی راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب تجلی یابد و باید بر تعامل مثبت با همه اقشار و آحاد مردم و ارتباط تنگاتنگ آنان با حكومت تاكید شود، و از همه مهم‌تر باید از هرگونه سخنی كه از آن بوی تفرقه، اختلاف و تفاهم و منازعه به مشام می‌رسد، پرهیز شود


۱ نظر:

علیرضا گفت...

سلام دهمرزم عزیزم. لینکت را اصلاح کردم. سبز باشی و استوار

PageRank Button by webzist